piątek, 27 lutego 2015

Regulamin Turnieju Debat

Turniej debat jest organizowany przez koła lokalne S„MD” regionu pomorskiego. W powiecie malborskim i sztumskim organizatorami etapu lokalnego jest malborskie koło Stowarzyszenia ”Młodzi Demokraci”, a współorganizatorem Stowarzyszenie „Młodzieżowa Grupa Działania” w Sztumie.
Warsztaty (Szkolenie) - 07.03.2015 r., ZSP 2 w Malborku godz. 11:00
Eliminacje - 28.03.2015 r., ZSP 2 w Malborku godz. 13:30 
Finał Powiatowy - 30.03.2015 r., - Sala Posiedzeń Urząd Miasta Malborka godz. 11:00
Patronat główny: Poseł do Parlamentu Europejskiego Jarosław Wałęsa; Platforma Obywatelska 
Patronat honorowy nad etapem lokalnym konkursu objęli: Jerzy Kozdroń – Poseł na Sejm RP i Leszek Czarnobaj – Senator RP oraz Marek Charzewski – Burmistrz Miasta Malborka
Partnerem merytorycznym jest: 
Klub Wymiany Myśli Politycznej CONVERTUM
Patronat medialny – TV Malbork
Główną nagrodą w etapie lokalnym jest wizyta studyjna w Senacie RP zwycięskiej drużyny i opiekuna. Z kolei w etapie wojewódzkim można wygrać wyjazd studyjny do Brukseli.
Czekamy na zgłoszenia do 5 marca - mgdsztum@gmail.com 


Regulamin Turnieju Debat

Wstęp
Niniejszy dokument służy jako podstawowe źródło informacji dla każdego z uczestników Turnieju oraz wszystkich jego organizatorów. Dokument reguluje najważniejsze kwestie dotyczące Turnieju, jednocześnie służąc do rozstrzygania ewentualnych sporów w trakcie trwania samego wydarzenia.
W razie wątpliwości związanych z niniejszym regulaminem należy kontaktować się bezpośrednio z Przewodniczącym koła lokalnego S”MD” w danej miejscowości,  bądź osobą przez niego wyznaczoną na lokalnego koordynatora projektu.

Rozdział I
Postanowienia ogólne

§ 1. Niniejszy Regulamin określa podstawowe zasady przebiegu Turnieju Debat 2014, zwanego dalej „Turniejem”, organizowanego przez koła lokalne Stowarzyszenie „Młodzi Demokraci” regionu pomorskiego zwane dalej „Organizatorami”.
§ 2. Turniej przebiega maksymalnie w trzech etapach: eliminacje miejskie, finał miejski oraz finał regionalny.
§ 3. Uczestnikami Turnieju mogą być uczniowie szkół ponadgimnazjalnych, znajdujących się na terenie województwa pomorskiego.
§ 4. Za przebieg Turnieju w województwie pomorskim odpowiada koordynator regionalny. Za przebieg Turnieju w miastach w których odbywają się miejskie etapy odpowiadają Przewodniczący kół lokalnych S”MD” lub osoby przez nich wyznaczone zwani dalej „lokalnymi koordynatorami projektu”.  
§ 5. Wszystkie pojedynki podczas Turnieju przebiegają na zasadach debaty oksfordzkiej określonych w rozdziale III regulaminu.
§ 6. Kwestie sporne podczas etapów miejskich rozstrzyga Przewodniczący koła lokalnego S”MD” lub lokalny koordynator projektu po konsultacji z koordynatorem regionalnym, a podczas finału regionalnego koordynator regionalny osobiście.
§ 7. Uczestnicy Turnieju wyrażają zgodę na przetwarzanie ich danych osobowych w celu przeprowadzenia Turnieju zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002r., Nr 101, poz. 926 j.t.)  oraz do wykorzystania ich wizerunku celem promocji Turnieju.
Rozdział II
Rejestracja
§ 8. Uczestnicy Turnieju tworzą dwuosobowe drużyny.
§ 9. Szkoły, których uczniowie biorą udział w Turnieju muszą wybrać nauczycieli, którzy zostaną opiekunami drużyn przez wszystkie etapy turnieju. Opiekun może prowadzić dowolną ilość drużyn.
§ 10. Pary biorące udział w turnieju mogą być formowane spośród uczniów tylko i wyłącznie jednej szkoły.
§ 11. Rejestracji uczestników dokonuje opiekun.
§ 12. Data zakończenia rejestracji dla poszczególnych miast zostanie zawarta w formularzu rejestracyjnym.
§ 13. Do etapu miejskiego drużyny przystępują w mieście, w którym znajduje się ich szkoła. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy w danej miejscowości nie ma koła lokalnego S”MD” organizującego eliminacje. Wtedy szkoła startuje w eliminacjach wyznaczonych im przez koordynatora regionalnego.
Rozdział III
Przebieg Turnieju
§ 14. Listy rozlosowanych pojedynków oraz planowany przebieg kolejnych etapów Turnieju są rozsyłane drużyną droga elektroniczną na tydzień przed danym etapem. 
§ 15. Każdą debatę podczas Turnieju prowadzi marszałek debaty, a ocenia jury wyłonione przez organizatorów dla danego pojedynku.
§ 16. Marszałek powołuje sekretarza debaty, którego zadaniem jest pomiar czasu i sygnalizowanie, że czas wypowiedzi został przekroczony.
§ 17. Marszałek debaty ma prawo odebrać głos osobie przemawiającej, a także usunąć z sali dyskutanta oraz członka publiczności, który narusza zasady debaty i kultury osobistej.
§ 18. Przed każdą debatą obydwie drużyny wybierają spośród siebie pierwszego oraz drugiego mówcę.
§ 19 Zadaniem pierwszego mówcy w pierwszej mowie jest przedstawienie swojej drużyny i zarysowanie argumentacji. W mowie końcowej  powinien podsumować przedstawione przez drużynę argumenty. W mowie końcowej nie powinno się prezentować nowych argumentów, lub kontrargumentów.
§ 20. Zadaniem drugiego mówcy jest rozwinięcie argumentacji, przedstawionej przez pierwszego mówcę, oraz odniesienie się do argumentów przeciwników.
§ 21. Debata odbywa się wg poniższego schematu:
1. Mowa pierwszego zawodnika pierwszej drużyny (3min)
2. Mowa pierwszego zawodnika drugiej drużyny (3min)
3. Mowa drugiego zawodnika pierwszej drużyny (3min)
4. Mowa drugiego zawodnika drugiej drużyny (3min)
5. Mowa końcowa pierwszego zawodnika pierwszej drużyny (1,5 min)
6. Mowa końcowa pierwszego zawodnika drugiej drużyny (1,5 min)
§ 22. Zawodnik drużyny przeciwnej w stosunku do mówiącego może zgłosić wolę zadania pytania, sprostowania albo poprawy błędu merytorycznego poprzez podniesienie ręki.
§ 23. Mówca decyduje, czy udzielić głosu pytającemu (mówiąc „Proszę”) lub nie (mówiąc „Dziękuję”). W przypadku zgody na wtrącenie czas mówcy wydłuża się o czas zabrany przez pytającego. Mówca po udzieleniu odpowiedzi na pytanie albo ustosunkowaniu się do sprostowania, kontynuuje swoją mowę bez zbędnej polemiki.
§ 24. Przez pierwsze pół minuty i ostatnią minutę mowy drużyna przeciwna nie może zgłaszać woli zadania pytania (oznacza to de facto, że w podczas mowy końcowej nie ma możliwości zabrania głosu).
§ 25. Zadając pytanie (lub prezentując sprostowanie) nie wolno zawrzeć w swojej wypowiedzi nowej myśli. W pytaniu lub sprostowaniu nie może zawierać się teza.
§ 26. Uczestników debaty obowiązują reguły kulturalnej dyskusji, a w szczególności zwroty grzecznościowe („Pani”, „Pan”). Należy rozpoczynać nimi każdą z wypowiedzi („Pani/e Marszałku, Szanowna Publiczności..”)
§ 27. Po wypowiedzi ostatniego w kolejności mówcy marszałek zamyka debatę.
§ 28. Po zamknięciu debaty jury ocenia każdą z drużyn celem promocji najlepszej z nich do kolejnego etapu.
§ 29. Jury ocenia drużyny na podstawie postanowień rozdziału IV niniejszego dokumentu.
§ 30. Po wydaniu werdyktu przez jury drużyny mają prawo do krótkiego oświadczenia, w którym mogą przedstawić swoje prawdziwe stanowisko dotyczące wcześniej debetowanego problemu. Oświadczenie nie ma wpływu na ocenę.
§ 31. Jeżeli drużyna nie stawi się podczas pojedynku, drużyna przeciwna wygrywa pojedynek walkowerem.
§ 32. Każdej drużynie przysługuje jedna wymiana osobowa składu drużyny. Jeżeli członek nie ma możliwości wzięcia udziału podczas jednego z etapów konkursu, może zostać zamieniony przez inną osobę.
§ 33. Zmiana składu osobowego jest nieodwracalna, w związku z tym drużyna pozostaje w nowym składzie aż do końca trwania turnieju.
Rozdział IV
Zasady oceny drużyn
§ 34. Każdy pojedynek sędziowany jest przez co najmniej 2 członków jury.
§ 35. Całościowa punktacja jury jest sumą punktacji poszczególnych jurorów, z których każdy ma do dyspozycji tę samą pulę punktów.
§ 36. Członkowie jury oceniają całą drużynę zgodnie z postanowieniami dokumentu pt. „Kryteria Oceny  Zawodników Turnieju Debat" stanowiącego aneks do niniejszego regulaminu.
§ 37. Sposób postępowania w razie remisu określa koordynator etapu.
§ 38. Po każdej debacie przedstawiciel jury wskazuje zwycięzcę i krótko uzasadnia wobec drużyn i publiczności werdykt.
§ 39. Od decyzji jury nie przysługuje odwołanie.
Kontakt: 
Kasper Tylicki – Stowarzyszenie „Młodzi Demokraci” – koło Malbork (koordynator na teren powiatu malborskiego)
mail: kasper.tylicki@gmail.com
Krystian Zdziennicki – Stowarzyszenie Młodzieżowa Grupa Działania w Sztumie  (koordynator na teren powiatu sztumskiego)
mgdsztum@gmail.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz